Project Description

Чи віддавати дитину до школи?

Тема готовності дитини до навчання в школі обговорюється багатьма спеціалістами, педагогами, батьками тривалий час, але 100% відповіді навряд чи знайти. Вона не зводиться лише до інтелектуальної готовності чи сильного бажання дитини йти до школи і мати гарний портфель.
Ось деякі пункти, на які слід звернути особливу увагу, перед тим як йти до 1 класу:⠀

  • Різноманітний досвід спілкування з незнайомими людьми – і дорослими, і дітьми.
    Школа – це один із переломних моментів у житті дитини і вміння встановлювати контакт, спілкуватися з іншими потребує практики, адже в полі зору дитини не лише, наприклад, група дитячого садочка і вихователь, а ціла школа.⠀
  • Сформована навичка «виживання в натовпі».
    На перервах ми стикалися з тим, що повз нас пробігає велика кількість галасливих школярів, а якщо додати, що вони ще й бешкетують…, то гамір – неймовірний. Тут головне першокласнику не розгубитися і не загубитися. Тому відвідуйте багатолюдні місця, навчіть дитину правилам поведінки в різних ситуаціях.⠀
  • Є різні діти!!!
    Не секрет, що не завжди нас оточують доброзичливі і повні розуміння люди. Учіть дитину не губитися, коли її критикують або дитячий варіант – дражнять. Готуйте її до того, що в школі вона може зіткнутися і з негативними оцінками своєї роботи. Головне, щоб малюк розумів: критикуючи його, ви даєте оцінку не його особистості вцілому, а конкретного вчинку. Прекрасно, якщо вироблена досить стійка позитивна самооцінка. Тоді на зауваження або на не дуже високу оцінку вчителя дитина не образиться, а постарається щось змінити.
  • Чітке висловлювання своїх думок.
    Важливо для дитини вміти висловлювати свої потреби словами. Батьки розуміють малюка з півслова або за виразом обличчя. Не варто чекати того ж від учителя або однокласників. Просіть дитину повідомляти про свої бажання словами, чітко формулювати свою думку.
  • “Я” та “Інші”.
    У школі малюк нерідко потраплятиме в ситуації порівняння з однолітками. Значить, варто ще до школи поспостерігати за ним в іграх, що включають змагальний момент, конкуренцію дітей. Як він реагує на успіх інших, на свої невдачі і тому подібні ситуації. Іноді бути першим – не значить перемогти. Вчіть дитину отримувати задоволення від процесу, прикладати максимум зусиль. Рано чи пізно все обов’язково вийде!
  • Самостійність.
    Дитина звикла, що батьки завжди поруч. Ігрові та навчальні завдання, зазвичай, виконуються під чітким керівництвом мами. Але в школі трохи інша ситуація. Дитина опиняється в ситуації повної самостійності. Якщо вона не звикла тривалий час працювати сама, потребує постійної допомоги і підказок дорослого – працюйте над цим. Намагайтеся, щоб дитина звикала працювати самостійно, не вимагала постійної уваги і заохочення.
    Гарного Вам навчання та цікавих уроків!!!!
    Вовкула Н.А.
Записатися

Вовкула Наталія Андріївна –педагог та методист Центру сучасної освіти та розвитку “Щаслива родина”, практичний психолог. Тренер Асоціації дитячих центрів України, автор методичної розробки «Основи психології» для учнів 9-11 класів, занять з раннього та загального розвитку, курсу з підготовки дітей до навчання в школі «Незабаром до школи», автор посібника для педагогів з раннього розвитку та працівників ДНЗ «З любов’ю до дітей».

+380981092954